בית האופנה הגרמני הוגו בוס מתמחה באופנת גברים. בגדיו נחשבים ליוקרתיים במיוחד, ולא פחות מכך גם יקרים למדי. את שמו קיבל בית האופנה ממקימו הוגו פרדיננד בוס אשר ייסד את החברה בשנת 1923. המוצרים שלו נמכרים בכ- 103 מדינות ברחבי העולם ונמצאים ביותר מ- 5,000 חנויות. חברת הוגו בוס מוציאה תחת ידיה מוצרים שונים כמו בגדים, נעליים, בשמים ועזרי אופנה. תחת בית האופנה הזה נמצאים למעשה שני מותגים שונים: בוס והוגו.
עבר מפוקפק בשירות הנאצים
קשה לדבר על הוגו בוס מבלי להזכיר את העובדה כי מקימו, הוגו פרדיננד בוס, היה חבר במפלגה הנאצית. יתרה מכך, במפעל של הוגו בוס יוצרו מדי האס.אס השחורים. אבל יאמר לזכותם כי הם היו רק אחת מהחברות שייצרו את המדים הללו. את חברותו במפלגה הנאצית הסביר לימים הוגו בוס בנסיונו לשרוד במהלך המלחמה. אולם בית המשפט הגרמני לא קיבל את דבריו אלו של בוס והכריח אותו לשלם קנס כספי כבד, ובו בזמן שלל ממנו את זכויותיו האזרחיות. במיוחד כאשר התקבלו עדויות להיותו תומך נלהב של אדולף היטלר ושל המפלגה הנאצית. לבסוף, הומר עונשו לעונש קל יותר והוא הוכר כתומך בלבד ולא כחבר פעיל. הוגו בוס נפטר בשנת 1948 אך הותיר אחריו חברה ששרדה שנים רבות לאחר מותו.
בשנים שלאחר המלחמה נוהלה החברה על ידי חתנו של בוס, ועם פרישתו לקחו נכדיו לידיהם את מושכות הניהול.
הוגו בוס - מייצור בגדי עבודה לחליפות יוקרה
תחת ידיהם של נכדיו עברה חברת הוגו בוס לייצר חליפות יוקרה. זאת לאחר שבשנים שקדמו לכך הם התמחו בייצור בגדי עבודה, ובהכנת בגדים שיועדו לספורט המוטורי. מכאן החברה עברה לייצור נעליים ועזרי אופנה כאשר בסוף שנות השמונים נרכשה החברה פעמיים. פעם אחת על ידי חברה יפנית, שמכרה אותה הלאה לחברה איטלקית בשמם מזרטו. בהמשך נמכרה החברה לחברת אחזקות איטלקית אחרת.
בשנים האחרונות נקשר שמה של החברה בשערוריות שונות. זה החל בפיטורי עובדים שערורייתיים בעיר דיטרויט אשר גרמו לשחקן דני גלובר לקרוא לחרם על החברה. והגיע עד משפט מתוקשר בבריטניה, עקב מותו של ילד בן ארבע בחדר מדידה של אחת מחנויות החברה, אשר נמחץ כאשר מראה של 120 ק"ג שלא קובעה כראוי, קרסה עליו. החברה הביעה את התנצלותה בפומבי על המקרה הזה ודאגה לפצות את הוריו בהתאם.
יותר מ-93 ניחוחות של בושם והיד עדיין נטויה
בשנת 1985 יוצר ניחוח הבישום הראשון של החברה, בושם הוגו בוס , כאשר מאז ועד היום הושקו כ- 93 ניחוחות שונים, כשהחדש ביותר שבהם הושק בשנת 2019. בניחוח בוס הראשון שהשיקה החברה ניתן למצוא ניחוחות עציים של תפוח ולימון המשתלבים עם ריחם של תבלינים ופרחים שונים. המשתמשים בבושם הזה העידו עליו שהוא בעל נוכחות מאופקת אולם למרות עבודה זו הוא נותר לזמן די ארוך על הגוף. הוא מתאים מאוד לשעות היום האביביות, אבל אפשר בהחלט גם לעשות בו שימוש בעונות אחרות ובשעות אחרות.
נראה כי שערוריתית ככל שתהיה חברת הוגו בוס מצליחה בכל פעם להתרומם בחזרה ולהמשיך בקו היוקרתי שעיצבה לעצמה. יש מי שמאוד אוהבים אותו, ונוטים לראות בו קו של יוקרה שאין לו תחליף, בעוד אצל אחרים מעוררים הקוי הנקיים והסדורים סלידה. כך או כך בתחום האופנה הוגו בוס הוא שם דבר וכך גם לגבי תחום הבישום בו ככל הנראה עדיין לא נאמרה המילה האחרונה.