את חברת לנקום הצרפתית כולנו בודאי מכירים, אבל אולי לא כולנו מודעים להיסטוריה שלה. מדובר בחברה שהוקמה בשנת 1935 על ידי ארמנד פטיג'אן, מי שעבד בעברו בחברת קוטי. את השם לחברה החדשה שייסד לקח פטיג'אן מחורבותיה של של טירה בשם לנקוסם שהיתה מוקפת בורדים. כן בדיוק אותם ורדים המסמלים עד היום את החברה. בניגוד לחברות רבות. חמישה ניחוחות ראשונים לנקום יוסדה כחברת בישום בראש ובראשונה, וכבר למן ההתחלה יצאה עם חמישה ניחוחות מנצחים. בהמשך התרחבה החברה לתחום הקוסמטיקה והטיפוח. אז מהם הניחוחות המובילים כיום, ומה המסר מאחורי כל אחד מהם. בתחילת שנות ה-2000 יצאה החברה עם המותג Miracle הפנים שנבחרו לייצג אותו היו של אומה ת'ורמן. והבושם, כשמו כן הוא, נועד להנציח את האנרגיה וההתחדשות. המטרה היתה לומר כי היופי למעשה שוכן בחיים עצמם. אישה יפה שיכולה לצעוד הן באויר והן על קרקע מוצקה. ואכן מדובר היה בסיפור הצלחה שרק המותג Tresor יכול היה להתחרות בו. טרזור היה סוג של אוצר בלום עבור החברה, מאחר ומדובר במותג על עם ניחוחות ששורדים מספר עשורים, ועדיין נחשבים כרלוונטיים. ורדים מטורקיה ומצרפת במיוחד בשביל לנקום אחד מהמבשמים העדכניים של לנקום הוא Idolen את הבושם הזה יצרו שלוש נשים מהדור החדש של הבשמיות. הן דאגו לשלב בו ניחוח ורדים מטורקיה, שנרקח במיוחד עבור לנקום, יחד עם ניחוח ורדים צרפתי. התוצאה בושם בעל נוכחות כבדה שנותר לאורך זמן על העור, אבל בהחלט זוכה למחמאות רבות. ואם כבר נוכחות מהפנטת הרי שאי אפשר להתעלם מניחוח Hypnose זהו בושם שריח הסחלבים מייצג אותו, אבל עדיין לא הופך אותו לקשה מנשוא. את הבקבוק של הבושם עיצבו בלנקום בצורת גזרתה של האישה והצבע שבחרו עבורו הוא תכול כמו צבע עינייהן של לא מעט נשים. מהפכה בתוי הריח ישנו בושם אחד שהוא חריג וזהו בושם Poeme זהו אומנם בושם מאמצע שנות התשעים, אלא שכאן היה נסיון לייצר משהו שונה. כאן לא מדובר בתוי ריח קלאסיים של תוי בסיס, אמצע ותוים עליוניים אלא יותר מדובר בתוים המהדהדים זה את זה ויוצרים עירבוב חושי עבור מי שמריח את הניחוח הזה. אבל עירבוב חושי נעים כמובן. הבושם המוביל היום של פרסומי החברה הוא ללא ספק הבושם La Vie Est Belle שהפרזנטורית שלו היא לא אחרת מאשר ג'וליה רוברטס "אישה יפה". החיים היפים נארז בבקבוק שמאחוריו היסטוריה. מסתבר כי בשנת 1949 ביקש מייסד לנקום ארמנד פטיג'אן מהמנהל האמנותי של החברה שלו ליצור בקבוק שיסמל את ההילה הנשית. ואכן נשים רבות נענו למסור של הבושם הזה שנותן לכל אחת את החופש להיות עצמך, ולעשות את הבחירות שלך. לפי מעצבי הבושם הרי שכל אלמנט שלו, החל מהאריזה דרך הריח שאין לעמוד בפניו, חדור ברגש ודיוק מושלמים המשקפים את שאיפותיהן של נשים רבות. הבושם עצמו יוצר מחומרי הגלם הטובים ביותר, כשהבשם שעמל עליו הוא אוליבר פולג ביחד עם שתי בשמיות נוספות. האירוס הוא מרכזו של הבושם הזה שלקח כשלוש שנים לרקוח. לאן תפנה חברת לנקום מכאן, ומה יהיה הפיתוח הבא שלה אין לדעת. אבל בדבר אחד בטוח היא תמשיך לשמור על פרופיל גבוה באמצעות מסעות הפרסום שלה המציגים דוגמניות מובילות וסלבריטאים כפי שנלכדו על ידי צלמי אופנה מובילים. דוגמה לכך ניתן למצוא בקשר עם אמה ווטסון מי שהיתה הרמיוני ב"הארי פוטר" ונבחרה להיות הפנים של החברה.