Fort & Manle
מותג שיצר הרבה באז בעולם הבישום בשנתיים האחרונות הוא Fort & Manle. הניחוחות מעולים וישר מבינים כי אין מדובר בנישה סטריאוטיפית. ואכן כשמחזיקים את אחד מבקבוקי המותג הזה ביד, ניתן להרגיש את הלב והאהבה שמהם נוצר משהו כל כך יפה. ואז כמובן מגיע הרגע שבו מניחים את הניחוח הזה על העור וממש נכבשים בקסמו. אז מי עומד מאחורי המותג המצליח הזה? מאיפה הוא שואב את ההשראה שלו? הנה כל התשובות. האיש מאחורי המותג - ראזי פורט הוא בשם שמפתיע ללא הרף בניחוחותיו היפים, המקוריים. את תשוקתו לניחוחות הוא גילה בשנת 2005 בעת ביקור בערב הסעודית. במהלך שהותו שם חקר פרפומריות רבות שהתמחו באטרים (שמני ניחוח) ואגרוב (עוד), וכך נולדה אהבתו הנלהבת לניחוחות. מששב למלבורן, החליט למכור אטרים מיובאים מסעודיה והקים עסק משלו בשם "רוז המדבר". העסק לא הצליח במיוחד, אז אחרי שמכר את המלאי שלו, התחיל להתעמק בעולם הניחוחות הנישתיים ולאסוף בשמים מבתי נישה רבים. הוא מעיד על עצמו כי לפני יצירת בשמים היה אספן נלהב, ולכן דאג להריח הרבה מאוד ניחוחות. אולם במהלך השנים חש תשוקה עזה להתנסות ביצירות משלו. כך מה שהחל כתחביב הפך במהרה לצורת אמנות חושית. משפחה וחברים החמיאו לעיתים קרובות לעבודה שלו ואף היו מבקשים ניחוחות לפי הזמנה, אולם בעיני רוחו הוא מעולם לא הרגיש שהיצירות שלו תואמות את מותגי היוקרה שהיו לו באוסף. בשל שפע הניחוחות בשוק הוא הבין כי בכדי לייצר מוצר שהוא באמת יוצא מן הכלל, יהיה עליו למצוא רק את חומרי הגלם הטובים ביותר שקיימים. המטרה שלו הייתה להשיג את החלקות והשקיפות בהן נתקל ברוב הקומפוזיציות העכשוויות. כבשם אוטודידקט זה לא היה דבר קל, אולם שש שנים מאוחר יותר (והרבה ניסויים) הוא הרגיש סוף סוף מספיק בטוח בכדי להשיק את המותג שלו Fort & Manle . ככל הנראה דווקא בשל העובדה שהוא אינו מאומן קלאסי, ולא ממש יודע מהם הכללים בהכנת בושם, הוא יוצר משהו אחר, חדש ונועז. הפילוסופיה שמאחורי Fort & Manle : הבשמים אפשרו לראזי להביע את ההשראות, ההתרשמויות, החוויות האישיות שלו ולחקור את היצירתיות שלו ברור מהי הפילוסופיה של המותג שלו. עבורו מדובר בבית בושם מפואר שהפילוסופיה שלו היא ליצור ללא הרף בושם יוקרתי בעבודת יד אינדיבידואליסטית, אקלקטי ולעתים קרובות אקסצנטרי. זהו בית בושם עצמאי, אומנותי, שנוסד ובבעלותו המלאה. הבית הוא מיזוג של מוחות, רעיונות, אידיאלים ורוח. הוא מטפח ללא הרף תרבות פופ, היסטוריה ותרבויות מגוונות, כולל מורשת טורקית עשירה על ידי סריקת העולם בחיפוש אחר חומרי הגלם המשובחים ביותר ושילובם עם ההשראות שלו. מאחר והיה מדובר במותג לא ידוע, הוא היה צריך ליצור אסתטיקה שתבדל אותו מכל האחרים. לכן בשלב כלשהו קיבל את ההחלטה להטביע את שם הבושם על לוחות מתכת. איך מקבלים רעיון לבושם? לדבריו את הרעיון לבשמי Fort & Manle מתחיל ברעיון כשהוא חוזה כיצד יריח המוצר הסופי ומתחיל ביצירת הבסיס המגלם את המושג הזה. לאחר מכן הוא משלב בקפידה את הלב ואת התווים העליונים בהתאם. זה לעתים קרובות דורש וריאציות רבות של הניחוח, הוספת תווים שונים עם התפתחות הניחוח. את ההשראה הוא מקבל בדרכים שונות. ממסעות אישיים, חויות, מקומות ותרבויות, או שהוא פשוט מתאהב בחומר גלם ורוצה לבנות סביבו ניחוח. במקרים אחרים הוא פשוט פונה להיסטוריה ויוצר ניחוח מתאים לתקופה.