Nasomatto
נסומטו או בעצם "אף משוגע" באיטלקית הוא מותג של אמן בישום יוצא דופן בשם אלסנדרו גואטיירי, אשר יצר ניחוחות עבור ורסצ'ה, ולנטינו, הלמוט לאנט, פנדי, דיזל ועוד רבים אחרים. אבל גישתו הייחודית הביאה אותו להחליט לצאת לדרך עצמאית משלו, שיש בה לא מעט ניחוחות רדיקליים, וחשיבה מחוץ לבקבוק. אלסנדרו גואטיירי גואטיירי, היוצר של המותג נסומטו, התחנך על ברכיהם של אמני בישום בגרמניה. הוא הצליח לבנות קריירה מצליחה כאשר חתם את שמו על כמה מיצירות הבישום שהופקו עבור השמות המובילים בתחום הבישום והאופנה. אלא שעל אף העובדה הזו שמותגי נישה ומעצבים גדולים חברו לשמו, עדיין הביאה אותו גישתו המעט רדיקלית יחד עם הרצון שלו ליצור משהו עצמאי משלו, לבנות מוצר שונה ואחר מהמקובל עד כה, או כמו שהודה בכך גואטיירי בעצמו הוא פשוט רצה "לצאת מהבקבוק". על גישתו הייחודית לפרפומריה, ניתן ללמוד מדבריו של גואטיירי שאומר: "אני מתחיל לעשות משהו אבל בנקודה מסוימת זה מתחיל לעשות בחירות בפני עצמו. זה התהליך שמעניין אותי ומנחה אותי. אני אוהב את התחושה של איבוד שליטה ואני לא זה שעושה את הבחירות. המעורבות שלי היא ליצור משהו שהוא חי ויוכל לומר דברים חדשים. אני רוצה שהבשמים שלי יהיו בעלי אינטליגנציה משלהם, ולא רק עבדים למשמעות שלי." חמוש בגישה הזו, הפך גואטיירי את החזון למותג. הקמת המותג נסומטו גואטיירי הקים את המותג שלו באמסטרדם בשנת 2007 וכינה אותו נסומטו (באיטלקית "אף משוגע"). סדרת הניחוחות הראשונה שלו יצאה מאוחר יותר באותה שנה, ומאז ועד היום נוצרו כ- 12 בשמים שונים. מתוך השמות המיוחדים שניתנו לבשמים אלו ניתן להסיק במשהו על הייחודיות של המותג הזה. "גיליתי שיש אנשים שלמדו להכין בשמים - אבל רק מסוג מסוים ואז לבצע אינסוף וריאציות בנושא זה", הוא אומר באחד מהראיונות איתו. מה שאומר כי מבחינתו הוא אינו מחפש לעשות שוב את אותו הדבר. ויעידו על כך הבשמים הראשונים שלו שנושאו שמות כמו דשא הינדו, דורו, ונוס נרקוטי, מושק סילבר ואבסינת, או אלו שהצטרפו אליהם בשנים שלאחר מכן כמו בלאק אפגנו או צ'יינה ווייט. כשהמהדורה המוקדמת ביותר נוצרה ב-2008 והחדשה ביותר היא משנת 2018.